marți, 1 februarie 2011

Telefonul la parcare

Sunt sofer! Merg cu masina din punctul A in punctul B si am nevoie sa o parchez undeva (evident). Pana acum un an de zile nu aveam nici o problema in a face asta. Ce s-a intamplat acum un an: s-au organizat lictatii pentru locurile de parcare din Brasov. Ca orice om, am cumparat si eu un astfel de loc. Pana aici toate bune si frumoase. Insa o data cu achizitia locurilor de parcare au aparut si bine cunoscutele dispozitive de blocat parcarea. Si de aici a inceput sa cada cerul. In majoritatea locurilor unde merg(em) e plin de locuri libere, blocate astfel.

Bineinteles ca dupa ce mi-am cuparat locul, mi-am instalat si eu un astfel de dispozitiv. L-am folosit (in sensul ca l-am ridicat) in prima sapatamana, dupa care, PUFF, m-a lovit intrebarea: de ce sa tin eu locul meu de parcare ocupat, chiar si atunci cand nu il folosesc? Si nu l-am mai ridicat. Din punctul meu de vedere in regula,

pana cand, hop au tot inceput sa apara masini (de fapt soferi) care parcau pe locul meu. Nimic de spus, daca e singurul loc liber unde o sa mergi? Insa, ce se intampla daca in timp ce tu iti rezolvi treaba la banca, esti in vizita la ai tai sau mai stiu eu ce faci in zona :P, apar si eu acasa. La fel ca tine, cand ajung acasa imi doresc sa am locul meu de parcare. De asemnea la fel ca tine, cand merg undeva, imi doresc sa am unde parca. Si atunci, cum le rezolvam pe cele doua?

dispozitiv blocare parcare #1

CUM NU SE POATE MAI SIMPLU: atunci cand nu sunt acasa, nu folosesc locul de parcare (evident, nu?) deci ti-l las tie. Singura mea rugaminte e sa-mi lasi pe bord, fie ca pe o carte de vizita, fie ca doar pe o foaie rupta dintr-un caiet, un numa

r de telefon la care se te gasesc (eu unul cred ca sunt putini cei care merg cu masina si nu au un telefon mobil). Si eu voi face la fel pentru tine, cand parchez pe locul tau iti voi lasa un numar de telefon.

Ce se rezolva cu asta? Pai eu cand ajung acasa, vad locul ocupat, ma uit pe bordul masinii tale, te sun si te rog, politicos (asta e important!) sa vi sa-ti muti masina. Iar tu (tot politicos!) faci acest lucru. Si vice versa cand iti ocup eu locul.

Iar in felul asta, dupa umila mea parere rezolvam problema parcarilor. Simplu, nu?

Concluzie: cand eu parchez pe locul tau, iti las numar de telefon, iar daca tu ajungi cat eu sunt acolo, ma suni si vin sa mut masina! Cand tu parchezi pe locul meu iar eu ajung acasa, fac si faci acelasi lucru.

In timpul zilei, majoritatea sunt la munca, deci s-ar putea

sa nu aiba masina acasa: de ce sa nu poata folosi acel loc altcineva pana ajungem noi?

Daca esti ca mine, nu vrei sa suni la ridicari, pentru ca intelegi ce inseamna 500 de lei (sau cat costa sa iti primesti masina inapoi) plus timpul pierdut (atat de mine pana se fac formalitatile ridicarii cat si pentru tine pana iti primesti masina inapoi). Atunci, de ce sa nu folosim aceasta solutie simpla si ieftina?


2 comentarii:

  1. Buna solutia ta, Cata!

    Intrebarea e cum faci ideea asta sa ajunga la cat mai multi soferi din Brasov?

    Spor, numai bine!

    Iulian

    RăspundețiȘtergere
  2. Solutia ta e simpla, practica, dar are un mic defect fundamental: presupune ca omului respectiv sa ii pese de ceilalti soferi. Din pacate, odata ce el si-a rezolvat problema, nu se gandeste mai departe.

    Sunt aceiasi care ocupa cate 2 locuri de parcare (pt ca se paoate), care opresc "doar 2 minute" in fata la Ando's ca sa isi ia pachetelul - nu ca ar fi locuri libere pe partea cealalta a drumului.

    (Long time no see.)

    RăspundețiȘtergere